jueves, 5 de abril de 2018

Torn de nit de Agustí Vehí


Reseña bilingüe


El torn de nit de la policia
local es de tot menys
tranquil.
Torn de nit d’Agustí Vehí

Cada dia de la semana es generen noves sorpreses i quan el sol se’n va a dormir aquestes només es mostren als esforçats agents de policía del torn de nit que les veuen passar, amb els ulls com plats, com qui veu esperitats.

Nit rera nit esdevenent situacions esbojarrades que barregen fets delictius de diferent gramatge en una mena de “vodevil negre i policial a l’empordanesa’ que fa embadalir de lo be que està escrit i de l’enginy que vessa generosament.

Res d’argument tòpic ni típic del gènere. Una visió entremeliada de les vivencias del cuarter de la policía local d’una petita ciutat, Vilaclara, que s’enfot fins i tot del mateix ofici d’escriptor a l’haver de barrejar mots en català, castellà i llenguatge de poble de tota la vida que no es ni del pare ni de la mare.

Agustí Vehí, malauradament ja mort, ens regala aquest llibret on aboca satira i tendresa a parts iguals emprant tota mena d’acolorits recursos literaris per atrapar l’atenció un cop i un altre i un altre fins al final.

Es una lectura molt recomanable, de fet ho es tota la seva obra. Acosteu-vos-hi i us atraparà com una abraçada d’os carinyós. Com era ell.

En aquest blog també s'ha parlat d'una altra novel·la negra seva com es la genial Quan la nit mata el dia i també s'ha n'ha parlat a propòsit d'una recepta gastronòmica en l'article Agustí Vehí y garbanzos a la catalana.



Agustí Vehí, tant bo com a
persona que com a
escriptor.
Torn de nit (Turno de noche) de Agustí Vehí

Cada día de la semana se generan nuevas sorpresas y cuando el sol se acuesta se muestran solo a los abnegados agentes de policía del turno de noche que las ven pasar, con los ojos como platos, como quien ve alocados espíritus.

Noche tras noche se suceden alocadas situaciones que mezclan delitos de distinto gramaje en una suerte de “vodevil negro y policial a la empurdanesa” que hace gozar de lo bien escrito que está y del ingenio que desborda generosamente.

Nada de tópicos ni típicos de género en el argumento. Una traviesa visión para reírse incluso del propio oficio de escritor al tener que mezclar palabras de en catalán, castellano y lenguaje de pueblo de toda la vida que no es ni lo uno ni lo otro.

Agustí Vehí, lamentablemente ya fallecido, nos regala este librito donde vuelca sátira y ternura a partes iguales empleando todo tipo de coloristas recursos literarios para atrapar la atención una y otra y otra vez hasta el final.

Es una lectura muy recomendable, de hecho como toda su obra. Acérquense y les atrapará con un abrazo de oso cariñoso. Como era él.

En este blog también se ha reseñado totra novela negra suya y que es la genia Quan la nit mata el dia i también se le ha reseñado en una receta gastronómica en el artículo Agustí Vehí y garbanzos a la catalana.

0 comments:

Publicar un comentario